SPEECH

ENVIRONMENTAL AWARENESS IN CONSTRUCTION

Good morning and best wishes.
Ladies and Gentlemen, in this blessed opportunity let us thank God for all His blessings and grace to us all so that on unti this moment we can live another day.

Ladies and Gentlemen, in 1980, Indonesia became one of the countries who made policies and oversaw environmental pollution and continued to encourage environmental awareness to the wider community. The impact of unlimited natural resources is the excessive use of natural resources and massive wastes beyond their carrying capacity, one whose perception is unlimited land so that the city sporadically extends to buffer and agricultural areas (urban sprawl ). This is one of them due to the low price of land in the suburbs and the pressure of housing demand is getting high due to the flow of urbanization.

One of the impacts of urban sprawl is the difficulty of wider infrastructure services such as transportation, water availability, drainage and electricity (energy). The city that is supposed to be an efficient service center becomes inefficient with inaccessible infrastructure services. Therefore let us take good care of and preserve our environment, don’t let the developement of humankind become a reason of the earth’s final days counting closer.

That's all I can say, hopefully it is useful, sorry if during my speech I let out an inapproprirate words, at the end of the word I thank you.


KESADARAN LINGKUNGAN DALAM PEMBANGUNAN

Selamat pagi dan salam sejahtera.
Hadirin yang saya hormati, dalam kesempatan yang berbahagia ini marilah kita bersyukur kepada Tuhan Atas segala nikmat serta anugerah-Nya kepada kita semua sehingga pada kesempatan kali ini kita bisa hadir dalam acara ini.

Hadirin yang berbahagia, pada tahun 1980, Indonesia menjadi salah satu negara yang memiliki Kementrian Lingkungan Hidup, yang membuat kebijakan, mengawasi pencemaran lingkungan dan terus mendorong kesadaran lingkungan pada masyarakat luas. Dampak dari sumber daya alam yang tidak terbatas adalah penggunaan sumber daya alam berlebihan dan pemborosan besar-besaran melebihi daya dukungnya, salah satu persepsi adalah lahan yang tidak terbatas sehingga kota secara sporadis meluas ke lahan-lahan penyangga (buffer) dan daerah pertanian (urban sprawl). Hal ini salah satunya disebabkan rendahnya harga lahan di pinggiran kota serta tekanan tuntutan perumahan yang makin tinggi karena arus urbanisasi.

Salah satu dampak urban sprawl adalah sulitnya pelayanan infrastruktur yang menjadi lebih luas seperti transportasi, air, drainase dan listrik (energi). Kota yang seharusnya menjadi pusat pelayanan yang efisien menjadi tidak efisien dengan layanan infrastruktur yang tidak terjangkau. Oleh sebab itu marilah kita manfaatkan dengan baik dan lestarikan lingkungan kita seiring pembangunan yang berkembang pesat di daerah kita.

Hanya itu yang bisa saya sampaikan, mudah-mudahan ada manfaatnya, mohon maaf jika ada kata yang salah atau kurang berkenan dihati saudara-saudari, akhir kata saya ucapkan terima kasih.


Comments

Popular posts from this blog

About my self

I CAN'T IMAGINE LIFE WITHOUT NATURE